Kelionė į grafo Drakulos šalį

Liepos 7-12 dienomis grupė Joniškio žemės mokyklos darbuotojų, pasikvietę į kompaniją šeimų narius, draugus, autobusu išvyko į kelionę po Rumunijos Transilvaniją – grafo Drakulos šalį.

Pakeliui Vengrijoje aplankėme egzotiškiausius, originalius Miškolc Tapolca terminius baseinus, įrengtus stalaktitų ir stalagmitų urvuose. Pasipliuškenę baseinuose ir atgavę jėgas atvykome į Rumuniją.

Huneduaroje aplankėme nuostabią Hunyad pilį, kurioje, anot legendos, XV a. buvo kalinamas grafas Drakula. Vėliau sustojome viename iš autentiškiausių Rumunijos miestų – Sibiu, kuris įkurtas buvusios romėnų gyvenvietės Sibinum vietoje. Čia beveik kiekvienas namas pripažintas architektūriniu paminklu. Šis žavus miestas 2007 metais buvo paskelbtas Europos kultūros sotine. Pasivaikščiojome jaukiomis senamiesčio gatvelėmis (siauriausia – 1,3 m) besigrožint gynybiniais bokštais ir sienomis, amatininkų gildijų pastatais ir bažnyčiomis. Sibiu turi savo nepakartojamą veidą – tai vienas nuostabiausių ir geriausiai išlikusių Rumunijos senamiesčių. Pakeliui į Sinajos kalnų kurortą, sustojome saksų viduramžių mieste – Brašove, kuriame aplankėme Rotušės aikštę, XIV a. pastatytą Juodąją bažnyčią ir kitas miesto įžymybes.

Kitą dieną praleidome Sinaj kalnų kurorte Pietų Karpatų kalnuose, kuris įsikūręs beveik 1000 m virš jūros lygio. Šis miestelis ne veltui vadinamas karališkuoju. Čia XIX a. antroje pusėje buvo pastatyti Peleš rūmai, kuriuose ilsėdavosi karalius Karolis I su šeima, diktatoriaus N. Čeušesku šeima, viešėjo JAV prezidentai R. Niksonas, D. Fordas, palestiniečių lyderis J. Arafatas ir daugelis kitų. Rūmuose įrengtas 160 kambarių muziejus, kuriame saugomos meno kolekcijos. Netoli pilies įsikūręs garsus Sinaj vienuolynas, kurio pastatų ansamblyje galima ne tik pavaikščioti, bet ir sutikti čia gyvenančių vienuolių. Iš Busteni kurorto keltuvu pakilome į daugiau kaip 2200 m aukštį, kur grožėjomės vėjo, saulės ir lietaus sukurtomis skulptūromis „Sfinksu“ ir „Senutėmis“, pasivaikščiojome kalnų takeliais.

Besigrožint kalnais ir slėniais, serpantininiais keliais atvykome į Bran, kur stūkso įspūdinga ir gausiausiai užsienio turistų lankoma, XIV a. pastatyta Drakulos pilis, apraizgyta legendomis. Airių rašytojo B. Stoukerio romanas „Drakula“ išgarsino ne tik autorių, bet ir paslaptingąją Bran pilį, mistinį grafą Drakulą ir jo prototipą – žiaurųjį Volonijos valdovą Vladą Tepešą, kuris, kaip pasakojama, jam prasižengusius žmones sodindavo ant kuolo. Apsilankę paslaptingoje Drakulos pilyje, primenančioje gotikinę Transilvanijos pasakų pilį, atvykome į grafo Drakulos gimtąjį miestą Sigišuarą. „Transilvanijos perlas“, taip šį saksų XII – XVII a. pastatytą miestą vadina rumunai. Miestas, įsikūręs ant Trnavos upės kranto, įtrauktas į UNESCO Pasaulio paveldo sąrašą. Grožėjomės senamiesčiu, gynybiniais įtvirtinimais, laikrodžio bokštu. XIV a. name, kuriame gimė ir keletą vaikystės metų praleido Vladas Tepešas (Drakula), dabar veikia restoranas.

Šešios kelionės dienos prabėgo labai greitai. Grįžome namo pilni įspūdžių, dalelę gražiosios Rumunijos parsiveždami fotoaparatų užfiksuotose nuotraukose.