ĮTRAUKUSIS UGDYMAS
Įtraukusis ugdymas – kokybiškas ugdymas kiekvienam mokiniui, siejamas su personalizuotu kiekvieno mokinio ugdymu, atitinkančiu kiekvieno vaiko ugdymosi galias, poreikius, užtikrinantis sėkmes, asmeninę pažangą.
Įgyvendinant Lietuvos Respublikos valstybinės švietimo strategijos nuostatas siekiama sukurti įvairių poreikių asmenims pritaikytą ugdymo(si) aplinką ir išplėtoti švietimo formų įvairovę bei paramos įvairių gebėjimų asmenims sistemą. Tai procesas, kuriame atsižvelgiama į mokinių socialinę, kultūrinę, mokymosi įvairovę ir remiamasi veiksmais, padedančiais nustatyti bei šalinti kliūtis mokymuisi ir dalyvavimui švietime.
Europos specialiojo ir inkliuzinio ugdymo plėtros agentūra siūlo inkliuzinio ugdymo kokybės skatinimo principus:
- Pagarba mokinių nuomonei. Mokinių, jų tėvų ir artimųjų, organizacijų, besirūpinančių neįgaliųjų asmenų teisėmis, nuomonių turėtų būti paisoma, ypač priimant sprendimus.
- Aktyvus mokinių dalyvavimas. Visiems mokiniams sudaryta galimybė aktyviai dalyvauti mokyklos ir vietos bendruomenės gyvenime.
- Teigiamos mokytojų nuostatos. Visi mokytojai turi teigiamą požiūrį į visus mokinius ir norą bendradarbiauti su kolegomis.
- Mokytojų įgūdžiai. Visi mokytojai turi įgūdžių, reikalingų veiksmingam visų mokinių ugdymui, atsižvelgiant į kiekvieno poreikius.
- Lyderystė mokykloje. Mokyklų vadovai teigiamai vertina darbuotojų ir mokinių skirtybes, skatina kolegialumą ir inovacijas.
- Įvairių žinybų paslaugų dermė.
Mokykla vykdo šias programas:
- Dekoratyvinio apželdinimo darbuotojo padėjėjo modulinę profesinio mokymo programą (P21081103) + mokymasis socialinių įgūdžių ugdymo programoje.
- Dažytojo-tinkuotojo padėjėjo modulinė profesinio mokymo programa (P21073209) + mokymasis socialinių įgūdžių ugdymo programoje.
- Dažytojo-tinkuotojo padėjėjo modulinė profesinio mokymo programa (P21073280).
Dokumentai ir metodinė medžiaga
Itraukties švietime plėtros gairės
Įtraukties veiksmų planas 2021-2024 m.
Įtraukiojo ugdymo prieinamumo gerinimo planas 2023-2025
Mokymosi pažangos ir pasiekimų vertinimas (rekomendacijos profesinių mokyklų mokytojams)
Rekomendacijos įdiegiant įtraukųjį ugdymą bendrojo ugdymo mokyklose
Pasiruošimas darbui su vaikais turinčiais autizmo spektro sutrikimų
Gabių ir talentingų mokinių ugdymo programa
Mokymosi, aktyvumo ir dėmesio sutrikimai. Metodologinis vadovas
Mokymuisi palankios aplinkos kūrimas
Dėmesys kiekvieno mokinio mokymuisi ir pažangai
Patarimai pedagogams įtraukiojo ugdymo temomis
Sėkmingas mokymasis – kai veikiame drauge (mokiniams, jų tėvams ir mokytojams)