Ukrainai perduota Lietuvos mokytojų patirtis

Šiomis dienomis Ukraina išgyvena vieną iš sunkiausių periodų savo istorijoje. Pastaraisiais metais Mariupolis tapo namais 100 tūkstančių imigrantų. Tarp jų yra daug vaikų. Ir jiems kaip niekada reikia pagalbos. Be streso, kurį patyrė konflikto zonoje, jie kenčia, nes prarado savo draugus, jiems sunku prisitaikyti prie naujos vietos ir naujos mokyklos. Mokytojams ir vaikams trūksta optimizmo, naujų idėjų organizuoti užimtumą, patrauklių mokymo metodų. Joniškio rajono savivaldybė jau keletą metų aktyviai vykdo bendradarbiavimo programą su Ukraina, Mariupolio sritimi. Į šias veiklas yra įtraukti vietos verslininkai, Joniškio Rotary klubas, savivaldybė. Ir štai dar viena veikla, kuria prisidėta prie socialinės aplinkos ir mokymo proceso gerinimo Ukrainoje. Lietuvos Respublikos ambasada Ukrainoje skyrė finansavimą projektui „Mokykis linksmai ir laisvai“, kurio pagrindinis tikslas perduoti Lietuvos mokytojų praktinę patirtį organizuojant vaikų užimtumą.

Šis projektas yra skirtas ir mokytojams ir moksleiviams. Mokytojai stebėję ir patys dalyvavę užsiėmimuose, vėliau patys taikys naujus metodus pamokų metu bei organizuojant popamokinį užimtumą moksleiviams. Į projektinę veiklą buvo įtraukti vaikai patyrę daugiausia psichologinio streso: imigravę iš karo zonos, netekę tėvų. Jiems buvo skirti tiesioginiai užsiėmimai. Taigi projektas padėjo vaikams gyvenantiems pokonfliktinėje zonoje pažinti save, išmokti numalšinti stresą, susidomėti užsienio kalbų mokymusi, sveika gyvensena per įdomius ir naujus mokymo metodus. Mokytojai įgijo naujų žinių, patirties taikant įvairius naujus mokymo metodus ir darbe su pažeistais vaikais.

Projekto metu 4 Ukrainos mokytojai su dviem mokiniais atvyko į Lietuvą susipažinti su įvairiomis popamokinio užimtumo formomis, lankėsi Joniškio žemės ūkio mokykloje, „Saulės“ pagrindinėje mokykloje, Žagarės gimnazijoje, Algimanto Raudonikio meno mokyklos atviro jaunimo centre, Sporto centre. Vėliau trys mokytojai iš vyko pravesti pavyzdinės vasaros vaikų stovyklos Mariupolyje. Organizuojamus stovyklos užsiėmimus galėjo stebėti vietos mokytojai. Stovyklos metu buvo organizuojami anglų kalbos, meno, sveikos gyvensenos įvairūs, modernūs užsiėmimai, kurie skatina vaikų norą mokytis užsienio kalbų, išreikšti save ir spręsti psichologines problemas per meną bei formuoti sveikus gyvenimo įgūdžius. Vaikai stovyklos metu atsipalaidavo nuo kasdienių rūpesčių, išmoko per meno terapijas pažinti save, atsiskleisti psichologiškai, nusiraminti. Įvairiomis žaidimų formomis ir kitais novatoriškais metodais mokėsi anglų kalbą. Kalba padės susirasti draugų kitose šalyse, su kuriais toliau galės bendrauti ir tobulinti išmoktą užsienio kalbą. Tai padės pažinti pasaulį aplink juos. Sveikos gyvensenos užsiėmimuose mokiniai susipažino su įvairiomis sveiko gyvenimo formomis, pailsėjo, mokėsi įvairiomis mankštomis, treniruotėmis suteikti sau gyvenimo džiaugsmo. Ukrainiečiai mokytojai kartu dalyvavę ar stebėję užsiėmimus visus metodus galės taikyti organizuojant popamokinį užimtumą kitiems vaikams.

Stovyklai skirtas laikas netruko prabėgti. Visi sušokę bendrą šokį ir pasidžiaugę atliktais darbais išsiskyrė su viltimi dar kartą susitikti. Pasidžiaugta ir ankstesnių projektų patirtimi bei veiklomis. Aptartos galimybės ir sritys tolimesniam bendradarbiavimui.

Informaciją parengė projektų vadovė Gražina Kaikarienė

Nuotraukos iš dalyvių aameninio archyvo